Ezért kellene jógáznod

Jóga férfiaknak, jógapózok, férfias jóga, tippek jógához, jógázás,

2011-ben kezdtem el jógázni, amikor Irakban állomásoztunk, és különösebben nem volt veszélyes a helyzet (egy háború zónához képest). Pár társam a Special Force-ból már jógázott, amit én kétkedve néztem. A jóga nem a férfiaknak való – gondoltam addig, amíg ki nem próbáltam.

Mint a Különleges Erők őrmestere mesterlövész és felderítő csapatokban harcoltam, emberek százait irányítottam a háborúban. 235 kilóval húztam fel, 185-el guggoltam, fekvenyomásban a rekordom kicsivel több mint 140kg volt. De ettől a jógaórától még jobban kikészültem. A fordított testhelyzetekben alig tudtam lélegezni és azt éreztem, hogy új izmokkal dolgozom.

A bevetés végeztével, miután visszatértünk Fort Braggbe (az amerikai hadsereg különleges műveleteket végrehajtó csapatainak központja), elkezdtem járni a North Carolinai, Southern Pines, Hot Asana studióba, Virginia Gallagher óráira, heti háromszor azért, hogy kiegészítsem a heti négy-öt alkalmas CrossFit-szerű programomat. Régebben megállás nélkül hajlítgattam a vasakat. Most pedig, 15 kilóval könnyebben is képes vagyok ugyanakkora teljesítményre a főbb

A jógaszőnyegen tanult légzési technikával testem eddig fel nem ismert erejét és mobilitását használom fel – és erőlködés nélkül is fejlődöm. Sose gondoltam volna, de ezekre a fizikai képességekre főként a jóga mentális hatásának köszönhetőem tettem szert.

Katonaként úgy hittem, képes vagyok a magam körüli történések teljes mértékben kontrollni. De a jóga gyakorlása – a légzés, a jelen megélése, az elengedés – megtanított a dolgok elengedésére és arra, hogy elhiggyem, jó, ha a maguk természetes módján haladnak.

Yoga flow férfiaknak

Ez az intenzív jóga-flow a North Carolina-i Hot Asana stúdió instruktorainak, Virginia Gallagher és Lisa Tiffany, gyakorlatsora. Brutális mobilitást ad, és a stabilizáló izmaidat, a hátadat és a válladat fejleszti látványosan. Napi 5-10 folyamatos mozdulatsort hajts végre!

1. Állás – Előrehajlás – Előredöntés állásból

Állj egyenesen, húzd hátra a vállakat, a bordakosarat pedig befelé. A. Belégzéssel nyújtózkodj magasra, majd kilégzés közben csípőből döntésen át hajolj előre, a térdeket behajlítva annyira, hogy a kezekkel elérd a talajt. Most nyújtsd ki a lábaidat, amíg a combhajlítók engedik. B. Belégzés közben, ismételt térdhajlítással mellett egyenes háttal emelkedj fel. Ismételj háromszor! Majd előrehajlásból végezz törzsdöntést: egyenesítsd ki a hátad, emeld ki a mellkast és engedd a kezeidet a lábszáradra csúszni. C. Majd hajolj újra előre. Ismételd még kétszer!

Légzési ritmika: 4 számolásig tartson a ki- és a belégzés az egész mozdulat során!

Jóga férfiaknak, jógapózok, férfias jóga, tippek jógához, jógázás,

2. Fekvőtámasz – Lefelé néző kutya

Az előredöntés helyzetéből kilégzés közben lépj hátra fekvőtámaszba. A. A farokcsontot toldd a sarkak irányába, a mellkast emeld ki, a hasizmot feszítsd meg. A mutatóujj nézzen előre, a felkar fordítsd kifelé a mellkast kinyitva. Belégzés közben emeld fel a csípőd és told a fenekedet felfelé. B A tenyeredre lenyomásával (a hüvelykujj ne mozduljon el) engedd, hogy az energia feláramoljon a karjaidba és a gerincbe segítve, hogy a hátadat egyenesen, a csípődet pedig fenntartsd. Az ujjaktól told el a sarkadat és nyomd lefelé. Végy három-öt mély lélegzetet!

Nem gond, ha V-pózban hajlítva van a térd. A kezeddel és a sarkaiddal nyomd el a talajt!

Jóga férfiaknak, jógapózok, férfias jóga, tippek jógához, jógázás,

3. Chaturanga – Felfelé néző kutya

A lefelé néző kutyapózból belégzés közben told előre magad fekvőtámasz helyzetébe. Egy vonalat alkot a váll, a csípő és a sarkak, a hasizmok és a combfeszítők feszesek. Kilégzés közben az ujjakra előrehelyezve a testsúlyt, a könyököt az oldalad mellett, a testedet pedig egyenesen tartva engedd le magad addig, míg a felkar párhuzamos nem lesz a talajjal. A Belégzés közben gördülj át a lábujjakon, így most már a lábhát érintkezik a talajjal. Ezzel egy időben a karjaidat kinyújtásával és a csípő leengedésével, behúzott köldökkel, nyitott mellkassal és a vállak hátrahúzásával felfelé néző kutyapózba kerülsz. B. A csípő és a comb nem érinti a talajt!

Szélesítsd a mellkast és húzd le a vállakat a füledtől.

Jóga férfiaknak, jógapózok, férfias jóga, tippek jógához, jógázás,

4. Háromlábú kutya – Könyök-térd érintés

A felfelé néző kutyapózból kilégzés során emelkedj vissza fekvőtámaszba. Végezz egy karhajlítást-nyújtást, majd kilégzés közben told vissza magad lefelé néző kutyapózba és emeld fel hátra a bal lábad. Ez a háromlábú kutyapóz! Belégzés közben engedd le a lábad majd hozd előre, a bal térdet a bal könyökhöz közelítve. B. Ismételd ezt három alkalommal, majd válts oldalt és ott is ismételj! Menj vissza lefelé néző kutyapózba, majd az utolsó három légvételre told a sarkakat a talaj felé. Lép vagy ugorj a matrac elejére és állj fel.

Csavaros kihívás: Keresztezd a tested a bal térdedet a jobb könyöködhöz közelítve.

Jóga férfiaknak, jógapózok, férfias jóga, tippek jógához, jógázás,

Kép: menshealth.com, illusztrációk: ISM



from Men's Health Magyarország http://ift.tt/1VmvkEk
via IFTTT
0 Komentar untuk "Ezért kellene jógáznod"

 
Copyright © 2014 Berita Kesehatan - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info